SKRIVET: 2010-08-13, kl 07:47:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Männskliga fel!

Idag var det svårt att gå upp, när klockan ringde vid fyra tänkte jag bara nej inte idag, jag är sjuk. Jag låg säkert i 10 min och verkligen hade en diskution med mig själv om jag skulle gå upp eller inte men tillsist suckade jag och gick upp, moralen vann igen.

Det är svårt stt gå upp nu när hösten närmar sig, regnet vräker ner och det blir inte ljust förens vid halv sex, då är det lätt att komma på anledningar till varför man bör stanna i sängen, en mänsklig brist!

Ja människor är lata av naturen säger dom, det är därför vi har kommit på så många finesser och bekvämligheter det mesta går ut på att det ska gå fort och att man ska behöva anstränga sig så lite som möjligt! Helst inget kroppsarbeta, det får maskiner ta hand om, datorer, robortar och teknik.
Jag älskar teknik det är jätte roligt att hålla på med, jag hade aldrig klarat mig utan min telefon eller dator men tekniken är ju faktiskt på bekostnad av vår hälsa, så vad är viktigast hälsa eller teknik?

Man brukar säga inom hundvärlden att rasta sin hund är ett I-lands problem, det finns inga andra länder i världen förutom vi i väst som rastar våra hundar och anser att dom behöver motion och detta skulle väl kunna anpassas även till människor. Vi här i väst med bekvämligheter och teknik har ju även hälsa där efter, fetma, högt blodtryck, kolesterol, cancer m.m
Därför att vi människor inte har disciplin till att hålla oss i trim, människor är lata av naturen.

Detta är ju en stor grej inom alla tidningar, radio, tv....Ja alla pratar om det, även jag och mina vänner. Men jag gillar inte tidningarnas vinkling på det att man ska vara snygg och ha en vältränad kropp för att hitta en kvinna/man, de pratas mycket om hälsa men det finns fortfarande en underton om att du måste bli snygg.....

Borde det inte vara all betoning på att du kommer att dö om du inte rör på dig?

Men det finns ju hjälp mot det också, blir du för fet så lägg dig under kniven har inte du råd betalar samhället så ät tills du stupar och lite till, det kommer dröja innan du dör.......

Folk i västvärlden lever längre än någonsin men mår sämre, är bekvämligheter viktigare än hälsan?
Är det så att vi offrar gärna några år för att få leva lite bättre, vi offrar gärna år med våra barn och familjer för en extra godispåse, sluta röka några år för sent och den där jätte bra filmen på tv!?

Utvecklingen måste gå framåt, teknik gör många bra saker med vår värld men om mer teknik ska skaffas måste man även utveckla människan!


Bengt

Det skulle vara spännande om du någon gång skrev något om Sveriges absolut största blogg, med för en stund sedan 1.028.554 unika besökare på bara en enda vecka (!): http://www.kissies.se/ Säger nog något om tidsandan ... Jag tror att du skulle ha en del att säga ...



PUBLICERAT: 2010-08-13, 13:18:30 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Moralensväktare

Till Bengt: Jag har läst hennes blogg 3 gånger sen mådde jag illa! Jag har en massa att säga om henne, men jag tänker inte bli känd för att jag är den som säger sanningen om kisse utan jag vill skapa mig en läsarkrets först, jag vill inte att någon ska tro att jag försöker köpa billiga poäng för att jag ger mig på henne! Men sanningen om kisse ska skrivas när jag har kommit igång på riktigt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: