SKRIVET: 2010-08-14, kl 19:24:47 | PUBLICERAT I: Allmänt

Droger

Detta får bli ett kort inlägg, jag har alltid som mest att göra på lördagar & söndagar så det får lite något snabba men väl valda ord!

*Droger är lättare att få tag på än smuggelsprit
* Det sägs att det finns minst en langare på varje högstadie i Göteborg

Va säger detta om moralen i samhället?

Eftersom jag aldrig har prövat p.g.a att jag är en sån moralkossa *stolt* så har jag ingen personlig erfarenhet av knark men givetvis har jag hörtalats och känner människor som har prövt och detta är deras åsikter och úpplevelser.

Många tar droger för att fly verkligheten
Man gör det för att livet är tråkigt och man behöver en kick
Man gör det för att höja eller sänka en viss känsla

Varför har livet blivit så tråkigt att man måste knarka bort det?
Varför har människor blivit så psykiskt svaga att man måste knarka för att må bra?

Jag har en teori om detta! Man uppskattar inte livet lika mycket längre som man gjorde innan, man testar allt långt innan man borde! Man förlorar oskulden för tidigt, man prövar att dricka/snusa/röka m.m man gör allt mycket tidigare än man borde, man väntar inte på saker längre, så när man är runt 20 finns det knappt något kvar att göra och då börjar man med knark för att göra det gamla tråkiga sakerna roligare!

Den psykiska ohälsan är en mycket långt inlägg och jag har nu ingen tid kvar så det får bli nästa inlägg!

Detta är en av alla min knark teorier!

Say no to drugs get high on hugs!


Bnegt

Allt ska vara maxat! Tidsandan?



PUBLICERAT: 2010-08-15, 11:45:51 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: