SKRIVET: 2010-08-19, kl 16:33:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Del 1

Hur man får något man vill ha!

En vän sa till mig att om du verkligen vill ha något så ska du viska i din partners öra precis innan han/hon somnar när din patner är i stadiet mellan att han/hon sover och är vaken, den lilla lilla stunden innan han/hon kopplar bort hela omvärlden och faller till sömns när han/hon inte riktigt själv vet om han/hon sover eller är vaken.

Det är tydligen så ,enligt henne, att då är hjärnan som mest mottaglig för saker säg att man t.ex vill ha fler barn så viskar man "jag vill ha ett tredje barn" upprepa ungefär 4 gånger, gör detta varje kväll i några veckors tid så kommer din patner tro att det är precis det han/hon vill, detta skulle tydligen fungera med både giftemål och husdjurs skaffande! Jag har aldrig själv försökt men det är absolut ett sätt att manipulera en människa på.

Jag tar lite illa vid mig av detta eftersom det är så simpelt, ska jag lägga tid och energi på att manipulera någon så vill jag göra det med lite stil och finess. Men pröva gärna och berätta för mig hur det gick.

Det finns ett liknande sätt man kan göra detta på. Detta sätter använder sig politiker av vi kan kalla det upprepat budskap, det går ut på att man i små doser upprepar ett budskap. Gång på gång på gång upprepar man detta och sen ökar man dosen hela tiden sakta men säkert, inte så att det blir för mycket men så att det hela tiden finns med. Detta är en väl beprövad och enkel metod som nästan alltid funkar om man bara håller huvudet kallt. Enda gången man skulle kunna bomma är om man ökar dosen för snabbt och för mycket.

Konkreta exempel: Statsministerns ansikte överallt, på affischer, i tidningen, på tv i tidningen precis innan valet eftersom de vill att du ska känna igen honom, du ska stå vid valurnan och tänka på honom och sedan rösta på honom. Vet inte om just det är så effektivt.

Man kan även anpassa detta på föräldrar t.ex om man vill ha en ny mobil, samma princip tala om för dom att du behöver en ny mobil och en viss modell du skulle vilja ha. Föräldrarna kommer kanske säga nej, acceptera detta och gå där ifrån, efter ett tag ca en vecka efteråt säger åter igen jag behöver en ny mobil och vilken modell du vill ha, säger do åter nej var lugn och gå där ifrån. Om dom vill diskutera saken så berätta varför du behöver en ny mobil men när du märker att dom inte vill ta åt sig vad du säger, var lugn och gå där ifrån, håll på så små små doser under en längre tid till sist kommer det att funka om man är konsekvent och tålmodig!

Den här metoden kan anpassas till precis allt men det tar lång tid så man måste planera detta väl!



Bengt

Ja, droppen urholkar stenen. Det mest otäcka i genren manipulationer tycker jag det som använts i tv (minns inte i vilka sammanhang, men USA är faktiskt det land som dyker upp i skallen). Nämligen att man stoppar in en bildrutan, en enda. Som fladdrar förbi så kort, så kort - någon liten bråkdel av en sekund - så att man inte MEDVETET märker den. Men med lämpligt budskap - som kanske påverkar den som tittar.



PUBLICERAT: 2010-08-19, 20:16:29 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: